Nov 5, 2009

block telefon yang dicuri

tolong2!!!!...
ekekke
kepada semua pengguna handset@nset@telefon bimbit apa la korang panggil kat benda tu..
ekekke
nie tips untuk korang kenakan blk pemcuri2 telefon bimbit!!!
perhatian!!!
kite jangan bagi peluang kat orang yang mencuri telefon bimbit korang menggunakan telefon bimbit korang..
ekkeke
pencuri patut di ajar!!!
ekkeke
dgn menjadikan telefon bimbit korang tak dapat diorg guna setelah mereka curi.
dan jadikan telefon bimbit dicuri tue tak dapat dijual kpde org lain
cara nye?
sungguh mudah!!!!
setiap NSET mempunyai nombor siri IMEI tersendiri..
dan anda pemilik yang sebenar perlula tau dan simpan la no siri tue..
ekkeke
macam ner nak tau no IMEI??
tekan simbol dan nombor :
* # 0 6 # (tanpa ruang kosong).
nombor yang terpapar adalah 15 digit nombor yang unik bg seiap telefon bimbit
dan apa lagi korang catat n simpan baik2 1no 15 digit tue.

sekiranye no telefon bimbit korang hilang or dicuri??
apa lagi korang ley laporkan kan kepada pemberi khidmat telefon bimbit seperti TM, Maxis atau Digi.
korang bg nombor ini kepada mereka supaya ia boleh disenarai hitamkan.
Sekiranya pencuri menukarkan kad SIM, ia masih tidak dapat digunakan kerana telefon bimbit sudah dihalang penggunaan.

walaupun korang tak dapat no telefon korang balik tapi sekurang2 nye korang jadikan telefon korang tue tak dapat digunakan..
bak kata2 kwn aku "kalo aku tak dapat yang mencuri pun tak dapat guna gak!!!"

korang gak y puas hati kan??
kes mencuri telefon bimbit pun dapat di kurang kan gak..
sebab ade telefon bimbit tapi tak ley guna..
ekekkeke
padan muka si pencuri..

oleh tu lakukan sekarang!!!!
secapat!!!!
sebar2 kan...

credit tu izoblog

1 Comment:

  1. Prodigy said...
    gud posting..tp kalau S60, leh format rasanya..eheh..

Post a Comment